REKLAMA
Znaleziono 3080 wyników
Parki handlowe wciąż na fali wznoszącejartykuł
Pokaż artykuł
Parki handlowe wciąż na fali wznoszącej
Inwestycje na rynku nieruchomości bronią się niezależnie od trudności w gospodarce, jednak budowa mieszkań chwilowo wyhamowała, magazyny zwolniły, za to parki handlowe nadal nabierają inwestycyjnego wiatru w żagle – podkreślają przedstawiciele firmy Walter Herz.
Parki handlowe w Polsce – kanibalizacja czy synergia?artykuł
Pokaż artykuł
Parki handlowe w Polsce – kanibalizacja czy synergia?
Rynek handlowy w Polsce osiągnął już dojrzałość i jest w fazie nasycenia, a parki handlowe oraz formaty convenience skutecznie wyodrębniły swoją niszę.
BIG Poland kupuje dwa kolejne parki handloweartykuł
Pokaż artykuł
BIG Poland kupuje dwa kolejne parki handlowe
BIG Poland kupił dwa obiekty handlowe we Włocławku i Myszkowie: Park Kujawia we Włocławku oraz Atut w Myszkowie. W efekcie marka BIG posiada już 7 parków handlowych w Polsce, zlokalizowanych w Łubnej pod Warszawą, Lubinie, Andrychowie, Gorzowie Wielkopolskim oraz Ostródzie. Wraz z trzema projektami deweloperskimi w toku, portfolio BIG Poland obejmuje obecnie 10 lokalizacji.
Parki handlowe na celowniku inwestorów. Magazyny w defensywie artykuł
Pokaż artykuł
Parki handlowe na celowniku inwestorów. Magazyny w defensywie
Wysokie koszty finansowania inwestycji oraz inflacja, która negatywnie wpływa na koszty budowy i rentowność projektów przyniosła spadek aktywności inwestycyjnej niemal we wszystkich sektorach rynku nieruchomości w Polsce. Na działania podejmowane przez inwestorów bezpośrednio przekłada się też kondycja, w jakiej znajdują się poszczególne segmenty rynku. Zarówno pod względem inwestycyjnym, jak i popytowym zwolnił m.in. sektor magazynowy – pisze Agata Karolina Lasota, dyrektor zarządzająca LBC Invest.
Parki handlowe w Polsce atrakcyjniejszymi aktywami niż biurowceartykuł
Pokaż artykuł
Parki handlowe w Polsce atrakcyjniejszymi aktywami niż biurowce
Parki handlowe i obiekty typu convenience umocniły w minionym roku swoją pozycję na rynku transakcji inwestycyjnych w Polsce. W 2024 roku sektor nieruchomości handlowych nadal będzie przyciągał inwestorów tego typu aktywami, które uważane są za jedną z najbezpieczniejszych opcji inwestycyjnych – podkreśla w komentarzu eksperckim Agata Karolina Lasota, dyrektor zarządzająca LBC Invest.
Parki handlowe i centra convenience w Polsce [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Parki handlowe i centra convenience w Polsce [RAPORT]
Rynek parków handlowych i centrów convenience w Polsce przechodzi znaczącą transformację. Dzisiejsze nowe parki, w przeciwieństwie do swoich wielkopowierzchniowych poprzedników sprzed 2010 roku charakteryzują się średnią powierzchnią 8 400 mkw. oraz starannie dobranym, zróżnicowanym miksem najemców.
Dwa nowe parki handlowe w Polsce zostały sprzedaneartykuł
Pokaż artykuł
Dwa nowe parki handlowe w Polsce zostały sprzedane
Kolejna transakcja na rynku nieruchomości handlowych w Polsce. Dwa nowo wybudowane i oddane do użytku w listopadzie parki handlowe w Garwolinie i Rudzie Śląskiej zmieniły właściciela. Dołączyły one do sieci Aura Park, której właścicielem jest Terg.
Grupa Saller zrealizuje kolejne nowe parki handlowe w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Grupa Saller zrealizuje kolejne nowe parki handlowe w Polsce
Grupa Saller konsekwentnie umacnia swoją pozycję rynkową poprzez realizację strategii stałego rozwoju opartego na długoterminowych inwestycjach w obiekty handlowe. Dominującym formatem są parki handlowe o powierzchni około 10 tysięcy mkw., aczkolwiek zmiany i rewitalizacje dotyczą również portfolia należących do Grupy galerii handlowych. Aby wyjść naprzeciw potrzebom konsumentów, poddawane one są modernizacjom, przebudowom oraz rozbudowom.
Genesis Property realizuje trzy nowe parki handlowe w Polsce artykuł
Pokaż artykuł
Genesis Property realizuje trzy nowe parki handlowe w Polsce
Poznań, Żagań i Brzeziny to trzy kluczowe projekty, które obecnie prowadzi Genesis Property. Prace na tych budowach przebiegają zgodnie z harmonogramem. Inwestor prowadzi obecnie 15 projektów, o łącznej powierzchni około 70 000 GLA.
Parki handlowe w Polsce – rekordowo wysoka podaż nowych projektówartykuł
Pokaż artykuł
Parki handlowe w Polsce – rekordowo wysoka podaż nowych projektów
Obecnie w Polsce funkcjonuje 260 dużych parków handlowych (o GLA powyżej 5 000 mkw.) o łącznej powierzchni 2,9 miliona mkw. GLA. Szybki rozwój tego formatu podwoił jego udział w nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce do 18%, z zaledwie 9% w 2010 roku.
Raport BNPPRE: Parki handlowe na topie, galerie zmieniają funkcjeartykuł
Pokaż artykuł
Raport BNPPRE: Parki handlowe na topie, galerie zmieniają funkcje
II kwartał 2024 na rynku handlowym w Polsce upłynął pod znakiem aktywności deweloperów. Preferowanym segmentem aktywów pozostają parki handlowe. Umacniający się trend wyburzania galerii handlowych, otwiera przestrzeń na nowe inwestycje mieszkaniowe i biurowe – zauważają eksperci BNP Paribas Real Estate Poland w raporcie „Rynek nowoczesnego handlu w Polsce”.
Jakie są atuty parków handlowych w Polsce? [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Jakie są atuty parków handlowych w Polsce? [RAPORT]
Jedynie 30 proc. Polaków wie, czym jest park handlowy. Najczęściej odwiedzają parki handlowe raz na kilka miesięcy (20 proc.). Niemal 1/5 Polaków w ogóle nie odwiedza tego typu obiektów – tak wynika z raportu “Zakupy w parkach handlowych 2024” przygotowanego przez Inquiry.
Projekty wielofunkcyjne i parki handlowe wciąż na topie w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Projekty wielofunkcyjne i parki handlowe wciąż na topie w Polsce
Retail parki dają inwestorom zarobić. Liczne obiekty handlowe typu convenience oddawane są w coraz mniejszych miejscowościach na terenie całej Polski. Tylko w trzecim kwartale br. w Polsce oddanych zostało prawie 120 tys. mkw. powierzchni handlowych, w tym kilka retail parków.
Parki handlowe zwiększają swój udział w transakcjach inwestycyjnych w Polsce  artykuł
Pokaż artykuł
Parki handlowe zwiększają swój udział w transakcjach inwestycyjnych w Polsce
Rynek nieruchomości handlowych w Polsce pozostaje w fazie dynamicznego wzrostu, dzięki rozwojowi segmentu parków handlowych (powyżej 5000 mkw. GLA) i obiektów typu convenience (parki handlowe o GLA poniżej 5000 mkw.). Od 2016 roku zrealizowano ponad 160 transakcji tego typu aktywami.
Parki handlowe zwiększają swój udział w transakcjach inwestycyjnych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Parki handlowe zwiększają swój udział w transakcjach inwestycyjnych w Polsce
Rynek nieruchomości handlowych w Polsce pozostaje w fazie dynamicznego wzrostu, dzięki rozwojowi segmentu parków handlowych (powyżej 5000 mkw. GLA) i obiektów typu convenience (parki handlowe o GLA poniżej 5000 mkw.). Od 2016 roku zrealizowano ponad 160 transakcji tego typu aktywami.
Rynek handlowy w Polsce – nowe parki handlowe i siedem debiutówartykuł
Pokaż artykuł
Rynek handlowy w Polsce – nowe parki handlowe i siedem debiutów
Międzynarodowa agencja doradcza Cushman & Wakefield podsumowała sytuację na rynku nieruchomości handlowych. Na koniec II kwartału w budowie pozostawało prawie 500 000 mkw. powierzchni, w okresie od kwietnia do czerwca zadebiutowało w Polsce siedem zagranicznych marek, a swoją ofensywę kontynuowały parki handlowe. Z drugiej strony, najemcy i właściciele obiektów handlowych cały czas mierzą się z wysoką inflacją, która wpływa na wysokość ich realnych obrotów.
W Polsce powstaną trzy kolejne, nowe parki handlowe Smart Parkartykuł
Pokaż artykuł
W Polsce powstaną trzy kolejne, nowe parki handlowe Smart Park
Smart Park Poland uzyskał kolejne trzy prawomocne pozwolenia na budowę nowych parków handlowych w różnych regionach Polski. Nowe obiekty powstaną w Namysłowie, Tarnowskich Górach oraz Poddębicach.
Kosmiczne Ranczo - park rozrywkiinwestycja
Pokaż inwestycję
Kosmiczne Ranczo - park rozrywki
Rososz, Rososz 24
[Polska] Tomasz Lipiński: Potencjał rozwojowy małych miast na rynku nieruchomości handlowychartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Tomasz Lipiński: Potencjał rozwojowy małych miast na rynku nieruchomości handlowych
Rynek centrów handlowych w Polsce jest coraz bardziej nasycony. Według danych firmy Cushman & Wakefi...
Nasycenie rynku centrami handlowymi w Polsce jest nieznacznie poniżej poziomu średniej dla Europy Zachodniejartykuł
Pokaż artykuł
Nasycenie rynku centrami handlowymi w Polsce jest nieznacznie poniżej poziomu średniej dla Europy Zachodniej
Według najnowszych danych nasycenie rynku centrami handlowymi w Polsce jest nieznacznie poniżej poziomu średniej dla Europy Zachodniej. Dzięki czemu to parki handlowe wyznaczają obecnie kierunki rozwoju sektora handlowego i dominują pod względem przyrostu podaży. Jednak oba formaty będą się mierzyć teraz ze znacznymi wzrostami kosztów energii elektrycznej, eksploatacji i czynszów oraz wymogami polityki ESG. Czy sprostają tym wyzwaniom?
REKLAMA